A Bitzenede történetei nagyjából a Hangszer - Előadó - Művészet - Biznisz pontok által meghatározott négyszögben játszódnak. Manapság, ha elképzeljük ezt az elkerített területet, akkor azt láthatjuk lelki szemeinkkel, hogy kívül minden üde és zöld, a négyszögön belül viszont lepusztult, kopár és gagyi. Sok csodálkozni való ezen nincs, mert amikor nem megy a gazdaság, akkor a szórakoztató üzletágból is legfeljebb a nagyon könnyen eladható, kommersz ágak virágoznak, döglődik a művészeti oktatás, a művészek mindenféle civil foglalkozásból és extra melókból tartják el magukat, és ezt a múzsák időnként zokon veszik. Ilyen körülmények között természetes, hogy a hangszergyártó cégekre ható, innovációt felszínre hívó erő is csökken, inkább a stabil biznisz felé keresik a menekülő útvonalakat.
     Mindezek a gondolatok a Kronos bejegyzéshez fűzött kommentek kapcsán jutottak az eszembe. Mi ugyebár leplezetlen módon a komoly hangszeres fejlesztéseket propagáljuk, részben azért, mert szeretjük a hangszereket, szeretünk ebben a világban lubickolni, másrészt meg ebből is élünk. Sok minden más (stúdiótechnika, szoftverek, számítógépek, fénytechnika) is benne vannak a fókuszban, de valahogyan minden a hangszerek és a zenélés köré csoportosulva nyer nálunk értelmet.
     Örök kérdés a mi pályánkon, hogy mi a fenének a sok elektronikus kütyü, amikor egy fűzfasíppal és egy köcsögdudával is pompás muzsikát lehet csinálni. Mi pedig a Kronos-féle, pilótavizsgához kötött szuper összetett munkaállomásokról értekezünk. Nos, az én értelmezésem szerint a népzene, a klasszikus zene örök értékeinek az autentikus megszólaltatásához mindig is ott lesznek az ehhez való hagyományos hangszerek, viszont ha valaki a XXI. századi életünk zenei világában munkálkodik, akkor bizony nem árt, ha az ehhez szükséges instrumentekkel veszi körül magát. Ugyanakkor én is álságosnak érzem azt, ha valaki arra hivatkozva nem képes alkotni, hogy neki nem telik Kronosra, vagy nem tudja megvenni a teljes East-West könyvtárat. Az új hangszerek piacra lépésével a tegnapi, tegnapelőtti modellek ára jelentősen csökken, és szerencsés módon ha például a szintiket nézzük, elvi különbség nincs, a szomszédos billentyűk hangmagassága között változatlanul tizenkettedik gyök kettő a hányados :)
     Persze, értem én, hogy sok zenészt az új hangzások dobnak fel, illetve az új lehetőségek ösztönöznek komponálásra, alkotásra. Ez mindig is így volt, most se lesz másként. Ha egy kreatív zenész ott találja maga előtt a kompozíciós lehetőségeknek azt a halmazát, amit a Kronos nyújt, biztosan nem hagyja a dolog hidegen.
      Aki tehát teheti, nyugodtan csobbanjon rá a Kronosra, 100% csalódásmentességet kap, akár komponálásra, akár élő zenélésre, akár stúdióban veti be. Aki viszont most még nem tud egy ilyen nagyágyút beruházni, az ne keseredjen el, hiszen lényegesen olcsóbb hangszerparkkal, esetleg egy PC-vel megspékelve is lehet hatalmas dolgokat művelni. Aztán ha meglesz a Kronos, majd rá lehet bízni a meglevő dolgokat. A lényeg a zenélésben van. Szóval, tudjátok, elég szkeptikus vagyok, ha egy muzsikus azt mondja nekem, hogy nem tud alkotni és művészileg kibontakozni, mert a válság miatt még egy koszos Kronosra se futja. Ha azt mondja, hogy éjjel-nappal lapátol valahol, hogy a gyerekeknek legyen kaja, meg a frankhitele jól érezze magát, azt megértem. Ha azt mondja, hogy ilyen borús világban elérte őt a spleen és az alkotói válság, azt is megértem. Szóval, mindenkinek tennie kell a dolgát. A zenész muzsikáljon és komponáljon, a hangszerboltos igyekezzen segíteni ebben, a közönség örüljön a jó előadásnak, aztán valahogy csak lesz. Most a görög válság kapcsán gyakran jut eszembe Zorba híres mondása:   "Táncolni kell uram, a zene majd csak megjön valahonnan!"
      Ezért a "valahonnan"-ért pedig ti, zenészek vagytok felelősek :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bitzenede.blog.hu/api/trackback/id/tr603041679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása