Hard a szofthoz

Címkék: kontroller steinberg cubase

2011.09.22. 18:37

CMC: új Steinberg moduláris kontrollerek a Cubase-hez


    Ami azt illeti, már épp ideje volt kifejezetten a Cubase rendszerhez dedikált kontrollereket készíteni. A Steinberg most jelentette be a CMC szériát. Nem is egy komplikált kontrollerről beszélünk tehát, hanem egy moduláris rendszerről, melyből mindenki annyit vesz meg, amennyit jónak lát. Természetesen egy adott modellből több is berakható igény szerint. Ráadásul ezeket az egységeket a már régebb óta kapható, de más filozófia szerint kialakított CC121 típussal is kombinálni lehet. Hat különböző funkciójú egységről van szó. Októbertől lesznek kaphatók az egységek, akkor fogunk tudni mondani forintos árakat is. Ahelyett, hogy leírnám, melyik mire képes, érdemesebb megnézni a demó videót:


A bejegyzés trackback címe:

https://bitzenede.blog.hu/api/trackback/id/tr473246649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stro-B · http://www.stro-b.com 2011.09.24. 13:09:26

Ez nekem nagyon bejön! Kár, h magát a Cubase-t nem szeretem.

BonFire 2011.09.26. 04:05:05

Én sem bírom évek óta átlátni a logikáját, pedig van egy jogtiszta licencem, igaz, csak egy LE, de azzal is lehet(?) dolgozni.

Így kényszerből mindig találtam zene készítésére alkalmasabb, kényelmesebb programot, de valljuk be, a Cubase lett a "szabvány" zenei felvételek terén, s aki nem ért hozzá, és Sonart, Abletont, Pro Toolst használ, az csak csökkent értékű halandó lehet.

Kár, mert egyébként ezek a kontrollerek zseniálisak, egyedül a PD modult találom kissé kicsinynek dob felütéséhez. De gondolom, lehet szokni.

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.09.26. 10:32:07

@BonFire:
Azt kell mondanom, hogy ha nem sikerül átlátnod a Cubase logikáját, az azért van, mert nem volt időd vagy kedved foglalkozni vele. Nagyjából azért lett meghatározó a piacon, mert nagyon sok fajta munkamódszert követve lehet rajta hatékonyan dolgozni. A Sonar meg a Pro Tools is széleskörűen használt dolgok, sőt, a Pro Toolst a nagy stúdiókban mindmáig sztendernek tekintik. Az Ableton Live egy tök más ügy,a alapvetően a liveactezés fő fegyvere.
Azt gondolom, hogy a népek aszerint választják ki a használt zeneszerkesztő programot, hogy ki milyen módon dolgozik.
Akik midi alapokból indulnak ki, illetve sok midi szerkesztést csinálnak, általában Sonart, Cubaset, Logicot használnak.
Amikor a "klasszikus" hangfelvétel plusz az ehhez kapcsolódó mix, master, esetleg videó utómunka a feladat, akkor a Nuendo és a Pro Tools a szokásos eszköz.
Van aztán Digital Performer, Pyramix meg még pár kevésbé elterjedt dolog. Ezzel nem azt mondom, hogy ezek rosszabbak lennének.
Főleg elektronikus (gépben született) produkciókhoz jó az Ableton Live, FL Studio, esetleg a komplett Reason.
Van aztán egy csomó olyan progi, melyeket én nem stúdióprogramnak neveznék, mert elsősorban DJ-k használják mixek és remixek készítésére. Meg létezik jópár ingyenes szoftver is, változó felhasználhatósági színvonallal.
Szóval a kínálat nagy, mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. A Cubase talán azért lett ennyire népszerű, mert sok munkamódszerhez és rögzítési feladat típushoz is igen hatékony megoldásokat kínál.

BonFire 2011.09.26. 14:23:10

Igen, ezeket tudom. Időm még csak lett volna Cubese-zel foglalkozni, a türelmem fogyott el egy idő után, hogy nem voltam képes vele hatékonyan dolgozni.

Később persze ahogy jöttek ki az új változatok, sorban kipróbáltam egyiket a másik után, és sajnos megmaradt ez a benyomásom.

Én sokat midizek – gyakorlatilag a dobok itthoni körülmények között is így oldhatók meg a legjobban, de más hangszerek megszólaltatására is ez a legjobb út, hacsak az embernek nincs egy hús-vér szimfonikusa –, ezért is kötöttem ki a Sonarnál. Előtte sokáig a sima Cakewalkot használtam, ami ugye nem kezelte a virtuális hangszereket, de mióta kezeli, azóta az lett nálam a No1.

És mivel első időkben nem volt kontrollerem, és kizárólag egérrel lehetett az eseményeket szerkeszteni, mondhatom, hogy a Sonar szerkesztőfelületei fényévekkel megelőzik a Cubese-éit használhatóságban. Mert Rolandéknál erre a vonalra erősítettek rá.

Audióban viszont az alapműveleteken kívül nem sok mindent tud, ezért még egy zajszűréshez is külső szoftvert kell igénybe venni, ami nem túl hálás dolog, a Cubase viszont audió vonalon is erős.

Csak nem bírom megszokni. :)