A minap földobtam a blogba ezt a bikicsunáj-dolgot, amivel kicsit a zenész népet akartam provokálni. Pár kommenten, telefonon, e-mailen kívül nem sok reakciót váltott ki. A zenészek nagyjából hozzászoktak már ahhoz, hogy a siker nem feltétlenül a tehetséghez, szorgalomhoz és tanuláshoz, gyakorláshoz köthető. Legyintenek az ilyesfajta instant celebbé válásra. A különféle tévékben elszaporodtak a túlélőshowá alakított tehetségkutató műsorok. Ezek egyrészt valóban képesek tehetséges embereket felszínre hozni, azonban nekem az a gyanúm, hogy sok versenyző nem a zenei tehetség hiánya miatt potyog ki, hanem azért, mert nem felel meg a celebizációs koncepciónak, amit a tévé vele szemben támaszt. (Hű, ezt most találtam ki, de nagyon tetszik. Celebizáció, celebizálás, celebológia, celebofóbia, hehe :)

    Nekem sokkal szimpatikusabb a hagyományos gyakorlat, amikor a kölkök tizenévesen összeverődve zenekarosdit játszanak, és addig zsarolják a szüleiket, amíg ezt meg nem engedik nekik. Ez a szülőknek is biznisz, mert visszazsarolhatják a gyerekeket, hogy "- édes fiam (lányom), addig nem mész próbára, míg..." és a pontok helyére jön a rend rakás, tanulás, fűnyírás, egyebek. A gazdasági válság jelentősen odavágott a zenészeknek, hiszen kevesebb a rendezvény, kisebb a gázsi, sok zenész fellépési lehetőség nélkül maradt. A gyerekek zenekar alapítási kedve azonban egyáltalán nem csökkent, és az sem tántorítja el őket, hogy most nehezebben adnak a szülők igazán jó hangszerekre pénzt. Azt látjuk, hogy lelkes fiatalok mindig megpróbálnak zenekart csinálni. A próbák kiváló közösségkovácsoló alkalmak. Nem csak a zenét sajátítják el itt a gyerekek, hanem a közös, összehangolt munkát, és az egymásra figyelést is. Nagyon örülünk, amikor a friss csapatokból egy-kettő sikeressé válik, és lehetőségeink szerint igyekszünk a fiataloknak segíteni is. Ilyen alkalom volt például a tavaszi szünetben az ingyenes gitárworkshop, vagy a korábbi bemutatóink, tehetségkutató versenyeink.

    Mindezek a gondolatok  a Téglagyári megálló nevű csapat új videói kapcsán jutottak eszembe. Kérlek benneteket, hogy ne a szokásos zenészi fikantériával nézzétek a gyerekeket, hanem lássátok, hogy örömmel, és tehetséggel csinálják! Persze, hogy van még amiben fejlődniük kell, de tudjuk, hogy fognak is, és ehhez csak további sok sikert tudok kívánni nekik. Gratulálok! A többi, környékbeli induló bandának pedig annyit, hogy dolgozzatok, próbáljatok, koncertezzetek! Nem baj, ha nem juttok be a Megasztárba! Az együtt zenélés örömét senki sem veheti el tőletek! Ha segítségre van szükségetek, vagy kérdésetek van hangszerek, zenekari felszerelések ügyében, akkor pedig számíthattok ránk! 

A bejegyzés trackback címe:

https://bitzenede.blog.hu/api/trackback/id/tr971997411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stro-B · http://www.stro-b.com 2010.05.12. 18:17:07

Nem bírom nem megjegyezni, hogy ez egy teljesen korrekt kis banda lenne/lesz - egy másik énekessel.
A többiek nagyon rendben vannak, és basszgitáros csajszi...ááá készen vagyok :)
A dobos srác meg nagyon ügyes, az ifjúkori Bellalevire emlékeztet, az is valahogy így nyomta!

pixlala 2010.05.12. 21:46:31

Ügyesek, ... kicsit irígykedem. Ehhez jófej szülök is kellenek. Gratula nekik is!

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2010.05.12. 23:16:13

@stroB:
ami az énekest illeti:
StroB, te voltál már abban a szituban, hogy próbaterem szinten tökéletesen elénekelted a repertoárt, majd életedben először (vagy másodszor) nagy színpadon, lábmonitorokra figyelve kellett fellépned? Szerintem az énekeseknek a legnehezebb megszerezni a színpadi rutint. Azért jók az ilyen jellegű fellépések, mert minden alkalom rengeteg tapasztalatot ad.

teglagyarimegallo · http://teglagyarimegallo.blog.hu/ 2010.05.13. 07:09:55

www.tgymegallo.fw.hu
a honlapunk. köszi a kommenteket és hogy felkerültünk ide.
Bence, a gitáros.

stro-B · http://www.stro-b.com 2010.05.13. 09:43:34

@MidiTom: Igen igen, beleestem abba a hibába, hogy általánosítottam és nem néztem az esetleges körülményeket...az a baj, hogy rengeteg olyan zenekart látok, akik szenvednek, mert az énekes/frontember poszton nem igazán megy a dolog...amúgy azt meg aláírom, hogy talán az emberi hangon mint hangszeren a legnehezebb játszani.

Amúgy meghallgattam ezt a videót tőlük: http://www.youtube.com/watch?v=jiTIWI8HoKI&feature=player_embedded#!

Itt teljesen jól énekel, mivel egy Green Day számról van szó, valószínűleg többször be lett gyakorolva.

Én szurkolok :)

karervin 2010.06.28. 15:30:20

Sziasztok Téglagyáriak,

a zalaszentgyörgyi falunapon láttalak Titeket. Nagyon jól nyomtátok. Szerintem semmi baj nincs az énekesnő, Dorka hangjával. A tesók meg szintén nagyon jók voltak zeneileg. Kis rutin kell csak az előrelépéshez. Egy-két ötlet: 1) Kéne egy kis színpadi show vagy mozgás 2) A papírokban keresés a színpadon gondolom a múlté lesz, ha adtok még egypár koncertet. 3) A lányok vállaljanak be egy kis dögös imaget!
4.) Facebookos elérhetőség 5.) Vendégkönyv - honlap fejlesztgetése.

Ami tetszett még, a konferanszok nagyon kedvesek voltak, igen, Dorka tud kommunikálni! Hajrá, jó lenne még egyszer meghallgatni Titeket, csak így tovább!

Kar Ervin

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2010.06.28. 17:56:57

Ahh, el akartam én is menni meghallgatni élőben a bandát. Csak hát a nagy távolság... :)
Komolyra fordítva a szót, remélem, hogy bőven lesz fellépésetek, és a nyáron valamikor meghallgathatlak benneteket. Nyomuljatok!

Anasztazia01 2010.07.04. 12:59:21

én elájultam a mikor először hallottam őket! legfőképpen a dobos kissráctól!(oké az én jellegzetességem, hogy először mindig a dobosokat tüntetem ki külön figyelemmel :P ...de hogy ilyen fiatal és ilyen jól...!!!) Dorka hangjával nincs semmi baj, élőben ezerszer jobb volt mint eze(ke)n a videókon (mondjuk ezt a koncertet nem hallottam..:( )Ha így folytatják, sok gyakorlással és tapasztalatszerzéssel, biztos hogy nemcsak iskolai/városi szinten lesznek ismertek ;)
süti beállítások módosítása