Magyar KRONOS demo

Címkék: korg kronos janca ákos

2011.05.30. 14:22

    Csinglingling! Ámbörök! Ébresztő! Itten van a KRONOS!

    Ha az üzletünkben még nincs is, de az országban már van, és mostantól megtekinthetitek a KRONOS kiváló hazai demonstrátorának, Janca Ákosnak a bemutató anyagát. Ákos már az Oasys-be is a lehető legmélyebben beleásta magát, így természetesen nem a nulláról kezdte a hangszerrel való ismerkedést, hiszen sok elv, megközelítési mód már ismert volt. Személy szerint nagyon adok Ákos szakmai véleményére, ezért is vagyok biztos abban, hogy a hivatalos adatokon és az eddig begyűjtött információkon felül is nagyszerű, a zenei workstation fogalmat átformáló hangszerrel van dolgunk. Gyuri kollégám személyesen is jelen volt a zártkörű bemutatón, meg hozott is magával felvételeket, de most lényegesen jobb minőségben tudjuk bemutatni a hangszert, így inkább ezt osztjuk meg veletek. Az alábbi demó a nyilvános bemutatóról készült anyag. Azt hiszem, jó lesz kedvcsinálónak :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://bitzenede.blog.hu/api/trackback/id/tr962943303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

djuice 2011.05.31. 00:38:30

Pompás! Köszönet érte mindenkinek!
Ha jól tudom lesz nagyszabású Kronos országos bemutató körút is nagyobb városokban...?
Egyértelműen az elkövetkezendő idők kötelező szintetizátora lesz zenészarzenálokban (talán jobban mint a Juno 80). Az én álom setupom most egy Yamaha MOX8 és egy Kronos 61 volna. :)

leslievalex 2011.05.31. 13:39:20

Köszi a demót, nagyon szép hangja van
Nekem egy KorgKarma+Moss van otthon
10-15 év és beszerzek egy Kronos-t is :)

djuice 2011.05.31. 17:16:05

@leslievalex:
Igen, azt nézve hogy anno 99-ben 540-ért vettem egy Trinity prot és nemrég 160-ért adtam el, 10-12 éve meghozza az értékromlást majd 1/4-ére visszanyomva a használtak árát, de 5-6 éven belül is simán féláron meg lehet csípni (az inflációt most nem számítva).

Kampokez 2011.06.01. 17:45:15

@djuice: sajnos addigra a Kronos is elavult lesz.. kiadják a kronos5-öt, ami 5ször fog többet tudni. :)
bár én is elfogadnék egyet, ha ingyen rámsóznák..
amúgy egy kitűnő hangszernek bizonyul. Pesten már volt egy bemutató, de ha Szegedre is eljönnek, ott is részt veszek.

djuice 2011.06.03. 10:09:32

@Kampokez:
Nézőpont kérdése! Mikor a Trinitymet vettem, akkor jött ki a Triton és mai napig használható kütyü! Másrészt amilyen a Kronos is, tehát a mai napok szintijei, workstationjei azért már nagyon magasra tett mércével jönnek, azaz 10 év múlva ezekre már nem lehet rásütni, hogy jó az a saxi hang benne, de azért hallani hogy messze van még az igazitól. Épp az a lényeg ahogy minden fejlődik, több lesz és minőségibb, hogy igazából el se lehet képzelni a 2 év múlva kiadott új dolgokban mit fognak fejleszteni, mert már most nem lehet lassan többet kívánni.
(nekem 1 tippem van, ha az ssd elterjedésével betör a vasszinti piacra is a pcken tapasztalható brutál giga-terra részletességű komoly hangkönyvtár mizéria, vagyis mint régen, hogy vettél egy üres dobozt és bővítőkkel olyanra szabtad amilyenre kellett - mint egy sampler)

hansan 2011.06.03. 13:07:58

Sziasztok! Egy kicsit bekapcsolódnék a beszélgetésbe.Hanuska Gábor vagyok és van szerencsém az első KRONOS-t nyúzni és supportálni.(tegnap volt az első nyilvános előboncolás) Ami a hangszert illeti az elmúlt idők egyik leg összetettebb eszköze minden szempontból. Első körben vége a számháborúnak. Az utóbbi 10 év a mintatárak a polifónia és egyébb paraméterek állandó növekedéséről szólt. Közben a szoftveripar lassan felnőtt a hangszerek mellé.Kevés beruházással,szinte minden területen beérte a vasakat. Ráadásul sokat használt platformokon(PC,Mac) illeszkednek a rendszerünkhöz. Ami letörte a "molyolós",több tudást igénylő hangszerek árait. A virtuális világban minden egyszerűbb, nem kell kábelezni,keverőt, effektprocesszorokat és hangszereket venni. Amit nem kapunk meg az a hangszerek egyénisége. A különböző cégek mérnökeinek tudása és odafigyelése alapján lesz egy hangszer hosszú távú befektetés.Természetesen minden hangszer veszít az értékéből az évek folyamán(vagy nem MS20 TB303 stb)de azt az előnyt amit egy új technológia megvásárlásakor kapunk azt egy kis odafigyeléssel a saját javunkra fordíthatjuk.A KRONOS-ban sok olyan lehetőség akad ami "hosszútávú" hangszerré teszi. A hangképzése nagy részét még csak most kezdem felfedezni.(nekem a MOD7 a legnagyobb csoda a hangszerben). Régebben egy új szinti megismerése és kezelése max két hét volt. A KRONOS-t több mint egy hónapja nyúzom és még bőven van belőle hátra. Tehát eljutottam oda hogy nem a megszokott mintaalapú (PCM) vagy VA. szintézis új paramétereit tanulom, hanem teljesen új hangképzéseket(Fizikai modellezés, moduláris FM,) fedezek fel. Rengeteg olyan hangzás készíthető ami nem hasonlít az eddig ismertekre.(illetve egy kis titok, a system update menü melett egy nyolc ablakos options menü szerepel, és mivel hardveresen nem bővíthető ezért...?)Erre írtam a "hosszútávú" jelzőt. Addig is amíg nem lesz fogható és kapható csütörtökönként 11-18 óraközött ki lehet próbálni a Genelec-KORG demó szobában.Üdv mindenkinek.

djuice 2011.06.05. 12:33:31

@hansan:
Hi, nos mindenki más az szoftvereket azért közel nem hozza ekkora versenyhelyzetbe még ma sem a vasakkal, max a giga méretekben jelentenek többet, de hát itt is van példa rá hogy a több nem biztos hogy jobb is és kontra. Ha pl komoly könyvtárakat nézünk, mint Trilian ott szerintem egyéniségről is beszélhetünk. Lehet hogy csak marketing de azért ez mutat valamit itt ni: vimeo.com/11242006

A számháború azért még folytatódik (pl. Yamaha Motif XS-XF) és nem feltétlen probléma ez, mondom szerintem 2010-2020 között ki fognak jönni nagy kiadók külön vasakra dedikált giga packokkal főleg ha az SSD elterjed. (mondjuk nem nagy méretekben de azért a Roland bővítőkön már hozott ki Spactrasonics bankokat és a másik nagy előrelépés is itt lenne, ha végre nem tömörített ROM-ban hanem lineár, nagy felbontású formában adnának ki PCM szintiket)

Mellesleg a Kronost sokan az Oasys olcsóbb utódjának tekintik. Ha jól tudom ott is elég komplex soundokat lehetett kirakni, de akkor a Kronos ennek egyértelmű megfejelése lenne?

Sokan azt is kifogásolják, hogy minek ennyire integrálni egy hangszert, ettől veszik el az egyéniség ha minden egy helyről szólal meg. Azonban én is azt mondom, ha olyan cég mint a Korg, stb teszi ezt, ott a tapasztalatok azért meghálálják magukat egy ilyen power workstationben, és tökre igaz, ha pl pont nincs olyan pcm soundunk ami kéne, a VA résszel meg a PM-mel sokféle kreativitás megvalósítható! (a karma funkció mindezek felett már csak hab a tortán!)

"a system update menü melett egy nyolc ablakos options menü szerepel..."
Ez a rész nem teljesen világos, de esetleg a merőben új hangzási lehetőségekről nem készítenél egy Janca Ákoséhoz hasonló demo videót?
S ide tartozóan az országos Kronos bemutatót mikorra tervezi az Audmax? Azt hallottam a hangfoglalásra lesz vmi nagy durr vele, de országosan legfeljebb csak őszzel? Mi a szitu ebben jelenleg?

hansan 2011.06.06. 11:34:01

Üdv!
Nos részenként boncolva a kérdéseket.
A KRONOS valóban az OASYS megfejelése hiszen minden olyan plusz szinti ami fizetős volt az most alapból benne van a hangszerben. A mintatárakban is jelentős változás történt(nagyobb és átfogóbb lett). Technikai tudásban is komolyabb mint az OASYS és ami fontosabb hogy mind ezt lényegesebben alacsonyabb áron teszi.
A számháború vége. Természetesen szimbólikusan gondoltam. Mindig lesznek nagyobb és nagyobb számok és mindig lesznek akiknek az sem elég. Szerintem ha ezek a dolgok a ZENÉT segítik akkor nincsen baj.
A nyolcablakos opcióknál arra gondoltam hogy lehet még valami a tarsolyban hisz ez a hangszer is egy befogadó állomásnak lett tervezve. Konkrétan ha a Wavedrum, Bowed string,electribe, modellezéseknek még nyoma sincsen a KRONOS-ban. De lehet hogy nincs igazam. Akkor viszont új mintatárak is beleférnek ebbe a lehetőségbe.Meglátjuk.

Pár szó az egybe integrált hangszerekről. Természetesen a hangszerek konverterei nagyban befolyásolják az összképet. A KRONOS-ban ezek elég meggyőzőek.Az hogy bent a szintiben milyen minőségben tudunk dolgozni (szintézisek,effektek,)az is nagyon fontos. Itt is jól áll a masina. Jól értelmezhető dinamikus hangzásokat tudunk előállítani. Ami még megtehető hogy független kimeneteken,kívül effektezzük.Ebben az esetben is jól vizsgázott a hangszer. Több olyan hangszínt készítettem ami teljesen száraz és ezek is nagyon karakteres és jól kezelhetőek lettek.
Végül a KRONOS bemutatók.A Hangfoglalás biztos. A lokális bemutatók igény szerint rendeződnek. Jelenleg a termék megjelenése előtt ezt a csütörtökönkénti "előboncolást" tudom ajánlani. Múlt héten már ketten voltak és ha jönnek a kérdések jönnek a fejtések is. sziasztok!

djuice 2011.06.08. 03:23:45

@hansan:
Nos igen, ha nem 64MB RAM a PCM bázisa hanem 640! az egyrészt számháború, másrészt öröm hogy nem jojós röviden loopolt minták fognak szólni és legalább 4000 multisample közül lehet majd válogatni. Kiknek nem jó ez? Szerintem a kreatívatlan embereknek, a fanyalgóknak, az írigyeknek és azoknak akik ma is feketefehér tvt néznek színes helyett... Ők a konzervatív kerékkötők, de hagyjuk is őket, a Kronos sokáig egyeduralkodó lesz azt hiszem.

Ami a bővítési fejtegetésed illeti, nagyon jó ha nyitva hagynak kapukat benne és az is hogy gyakorlatilag 12 év elteltével is hasonló áron (azaz most olcsóbban) lehetünk egy pl. Tritonhoz képest mégis 15x durvább cucc birtokosai!
Ha viszont a fogyasztói piacot nézem, a másik szemem kissé sír, mert anno a Trinity is úgy jött, hogy szoft update folytán majd micsoda csodák lesznek még benne, aztán ez nagyon nem így lett, inkább megcsinálták a V3 frissítést és az újabb szériákat. Ismerek zenészt aki mai napig a 01/W-jélvel jól elvan. A Kronos szerintem sokak "01/W"-je fog maradni évek után is majd! :)

Apropó, ez a Genelec-Korg szalon az Audmax belvárosi bemutatóterme volna?
Miskolcra nem ártana azért egy ilyen Kronos bemutató. :)

hansan 2011.06.08. 12:18:49

Üdv!
Való igaz hogy a fogyasztói piac sokat változik, főleg műszaki termékek esetébe. Én megpróbálom a jót meglátni benne. Manapság olyan emberek juthatnak jó minőségű hangszerekhez akiknek annak idején esélyük sem volt ilyen eszközökhöz jutni. Én magam is úgy vettem Wavestation AD-t(tavaly és nagyon olcsón) hogy a tulajnak esze ágában sem volt szerkeszteni.Konkrétan azt mondta hogy szar a hangja. Most az egyik fő hangszerem. Szerintem ezzel mások is így vannak. A bővítésekre visszatérve, még nekem sincsen infóm hogy mik lehetnek azok de már a mostani állapotában is (1.0000 opsystem) azon jár az agyam hogy még mit lehet csinálni vele. A másik dolog hogy sajnos a hangszertulajok nagy része azt sem tudja hogy mit tud a cuccuk. A múltkor egy nagyon régi vásárló behozta a Trinity-ét(elsők között vette 700e ft-ért) hogy zavarja hogy a képernyő fele nem működik.Azt hittem infarktust kapok mert 1.0-ás op volt rajta ami tulajdonképen a teszt rendszer volt az elején.15 évig nem érdekelte hogy nem műkszik a szinti.De 1996ban azonnal kellet. Azt a feltevést hogy ez majd az új idők legendás hangszere lesz-e nehéz megjósolni, de az adottságai megvannak hozzá. A Genelec-Korg bemutató terem egy stúdió szoba a telephelyünkön.(10.ker. fogadó u 3). Miskolci bemutató még nem körvonalazódott de amint végre megindul a KRONOS kereskedése visszatérünk rá. Viszont infó gyanánt érdekelne hogy szerinted mekkora közösséget mozgatna meg egy ilyen bemutató nálatok? Jó zenélést!

djuice 2011.06.08. 12:34:45

@hansan:
Közönség - Miskolc?
Szerintem propagálni kell a dolgot mert jó ha köztudatban van itt is. Vannak azért errefelé páran akik áldoznak fél misi feletti hangszerekre. Anno a Réfó hangszerbolt jó régen a Jankai Béciékkel csinált itt telt házas Marshall & Korg bemutatókat, mondjuk akkor még az Atech voltatok Ti is... :)

Mellesleg a Triniti OS frissítésre azért az Árki Attiláék is felhívhatták volna a náluk vásárolt Trinity tulajok figyelmét, különösen hogy csak évekkel később lehetett sokaknak net elérés és onnan való user refreshing, de félig-meddig témában járatos informatikusként én is szívtam pár floppyval mire a gép hibátlannak elfogadta. Az említett úr talán azt sem tudta hogy ezekben a hangszerekben egy mini oprendszer fut (ha egyáltalán arról is tudja mi az) és hogy az updatelhető. Talán erről is szólna a customer support jobb esetben.

Nem tudom mennyire mendemonda csak, engem kifejezetten bántott a Trinitynél hogy a display frissítést szoftveresen nem tudták legalább a Triton szintjére hozni (vagy nem akarták), pedig állítólag a klasszik Tritonban is és még a Motifokban is azonos CPU-ra épült megannyi plusz funkció! (???)

djuice 2011.06.08. 12:35:56

Ja, szerencsére a Kronos egyben egy wawestation is lesz, így mindenképp időtálló, hacsak nem valaki a 90's soundokra vágyik... :)

hansan 2011.06.10. 11:17:35

Üdv.
A trinity-nek nem azonos a CPU-ja a többivel(sajna) és az op rendszer sem DOS alapú mint a Tritonnál.Lényegesen több funkciót kezelt az egész masina(hdr,flashrom,moss) mint amit a kor szintijei fel tudtak dolgozni így sokminden a kezelés rovására ment.(Így kell szeretni ahogy van) A wavestation tényleg EX mintakészlettel és végre könnyen szerkeszthető ws-ekkel a KRONOS-ban megtalálható.(már írtam pele párat)Remélem egyszer személyesen is találkozunk egy "előboncoláson" mert mindenkinek érdekel a véleménye a holmiról.Sajna a demó videókból nem mindig jön le hogy mit is tud a hangszer.

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.10. 11:41:11

Nem akar valaki bosszút állni rajtam? Például száműzne egy adriai szigetre, egy elfogadhatóan komfortos apartmanba egy Kronos és egy jobbfajta monitorhangfal társaságában, aztán arra kötelezne, hogy a nyár végére teljesen át kell látnom a Kronos valamennyi funkcióját! Időnként meglátogatna Stephen Kay, Jordan Rudess, Janca Ákos meg a Hanuska Gábor, és szigorú tesztekkel ellenőrizné, hogy haladok-e, mert különben nem engednének le a strandra. Ahol büntetésből KORG feliratú baseball sapkában kéne lófrálnom. Nem lazíthatnék, mert különben az ellenőrzésemre kirendelt japán és olasz főiskolás csajok állandóan jelentéseket írnának. Persze titokban azért hordanák a sült halat meg az üdítőt, sört, koktélokat.
Nehéz időszak lenne, de valahogy összeszorított fogakkal átlendülnék ezen is.

hansan 2011.06.10. 14:51:14

Szia!
Szerintem jó ötlet de nem néha látogatnálak meg hanem én is ott tengetném a napjaimat. Isten tudja mikor kéne support.

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.10. 15:08:42

@hansan:
Na látjátok, ezt hívják önfeláldozásnak! Ha Gábor ott van, akkor egy hét alatt lezavarjuk a hangszer megismerésének feladatát, berendezünk egy pöpec kis stúdiót, és jobban koncentrálunk a strandos-koktélos részekre :)

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.10. 17:10:06

Nos, jelentősen megkönnyítendő a nyári (egyelőre senki által nem szponzorált) Kronos építőtábor munkáját közzétették a Youtube-on a video tutorialt sok részre bontva:

youtu.be/fs3yOKByv94

Japán nyelvtudásotokat is csiszolhatjátok :)

djuice 2011.06.11. 00:20:19

@MidiTom:
Úgy látszik user manual helyett ezek után már user video manual lesz (-:
De most látom ám igazából, ezzel az ember most egy billentyűs hangszert vesz magának, vagy rögtön mindjárt egy plazma tvt is? :)

Az adriás bulihoz meg annyit, hogy Tamás bácsinak mit szólna a sok f.sulis pipihez az asszonypajtás?! :D

djuice 2011.06.11. 00:23:39

@hansan:
Bocs a Tritoné nem Unix alapú már és a Trinityé volt DOS?
Amúgy a refresht arra értettem, hogy az 1.0 után a 2.xxx esetében is mérföldeket javult a sebesség!
Sajnáltam is hogy ügyes hackerek nem akarták moddolni a Trinityt szoftveresen és hardveresen is, ki tudja nem-e olyan örök darabbá vált volna mint az M1? :)

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.11. 10:03:17

@djuice:
Ezek a videó manualok arra jók, hogy akik webáruházban vásárolnak valamit, és olvasni sem nagyon tudnak, azok is képesek legyenek elegerészni egy ilyen komplex hangszeren. Aki ilyen, annak meg már úgyis adott a plazmatévé és/vagy projektor otthon.

Asszony meg nincs, úgyhogy még ilyen felvetés szinten se kellene elijeszteni az esetleges asszisztens csajszikat :)

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.11. 12:57:45

@djuice, hansan:

Azt honnan tudjátok, hogy a Trinity, illetve Triton op.rendszere DOS v. Linux alapú?

djuice 2011.06.11. 18:24:45

@MidiTom:
Mondjuk a DOS-t azért én se nagyon gondolnám helyénvalónak csak kérdeztem, max a floppy volt ezzel kompatibilis, de ebből még nem következik az hogy...

Általában az ilyen cégek - ahogy én tudom - Assembly és C programozókat alkalmaznak csak az álláshírdetésből leszűrendő is és garantált hogy nem egy pc-re fejlesztett OS-t égetnek a Romba, hanem valami saját platformot írnak.
Viszont az Oasys esetében ez nyílt titok volt hogy Unix based (gondolom a kernelt illetőleg) és valahol olvastam hogy az ötlet a Triton nyomdokán fejlődött odáig, de erről Gáborék talán többet tudnak belső berkekben, már ha a cég az orrukra köt ilyesmit.
A lényegen talán nem sokat változtat szerintem, működni kell valamitől a cuccnak és hogy mi az OS neve, hááát, akár japánul tarka farkú kismacskának is nevezhetik. :)

hansan 2011.06.14. 12:09:31

Üdv! A programozási nyelvekről és formátumokról inkább nem írok semmit nehogy a jakuzák bekopogtassanak. Viszont van egy hekker figura aki a dss1-et tuningolta ,na az valami. Aki még nem látta: glenstegner.com/dss1/home.html.
Az ilyen figurákat tisztelem de nagyon. A szintik belsejéről annyit hogy a Korgnál nagyon változatosan oldják meg az OS-eket. Én is inkább élvezem a masinákat és főleg a zenével kéne foglalkoznom.(lehet hogy öregszem?hmm).
Húsz éve egy ensoniq mirage-al évekig elvoltam most meg ülök a földi jóban azt product meg nuku. Remélem ezen majd túl lendülök. Tamás szerintem intézni kellene azt a mediterrán helyet.

Bokrock 2011.06.15. 09:58:15

Bentlakásos sofőrködést vállalok...(na meg a Kronosra is szívesen vigyázgatnék) :-)

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.15. 10:29:52

Megható és jól esik, hogy milyen sokan csatlakoznának hozzám a sanyarú száműzetésben. Csak még valami szponzort kéne keresnünk, aki finanszírozza ezt az elvonulást a világi hívságok elől :)

Legyen a projekt neve: KRONOS munkatábor! Málenkij rabot.

djuice 2011.06.15. 13:49:47

Meg kell győzni a "jakuzákat" hogy pár €-val támogassák a Kronos munkatábor ötletét, csak a végén azzal kell érvelni, hogy a tanulmányút végén Ibiza-partyval egyenértékű mega-bulit szerveztek a "most már mindent tudunk a Kronosról" jelszóval, ami természetesen tucatszám értékesített hangszermérleget fog nekik cserébe eredményezni. :DDD

Addigis gondolkodjatok, miként lehet jakuza nyelvre lefordítani azt hogy "munkatábor" hogy a kérvény abszolút elfogadásra ítéltessék. :)

djuice 2011.06.15. 13:53:50

@hansan:
Az idézett linken csak Page Not Found található DSS1 ügyben :)

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.15. 14:46:37

@djuice:
Szerintem a jakuzákat nem kéne ebbe bevonni :)
De pár unatkozó milliárdos segítségét elfogadnám, aztán majd rájönnének, hogy ez nekik mennyire jó!
Tehát: kockázati tőke befektetőket keresünk nyári KRONOS felderítő és tanulmányozó tábor céljára. A befektetők kihelyezhetik molinóikat, illetve extra juttatásokért eltekintünk a megnevezésüktől.

djuice 2011.06.15. 18:11:57

@MidiTom:
Amúgy nem volna nagy hülyeség, szerényebb keretek közt akárki felajánlhatna egy vízparti nyaraló kategóriáján belül egy hetes hangszermustrára kihegyezett barátkozós, sörözős, csinos fiatal (és okos, jó zenét szerető) nőkkel is ismerkedős nyári tábort, mondjuk a Balcsin. Nem tudom ilyen zenészek vagy zenésznők járnak-e errefelé? :)

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.15. 18:12:54

@djuice:

hansan linkje azért nem szuperált, mert benne maradt a végén egy pont.
Helyesen:
glenstegner.com/dss1/home.html

hansan 2011.06.16. 10:43:23

Üdv!
Egy ilyen e-zene tábort én is támogatnék mert egyre kevesebb olyan emberrel találkozok akik tényleg érdeklődnének a fejtegetésekre. Bevallom hogy a kronos-nál elakadtam a Mod7 opciónál mert semmilyen fm képlet nem működik ha audió input vagy pcm/sample bekerül a 6 VPM(operátor) osci mellé. Maga a káosz, ezáltal csak is Miss Mázli jöhet szóba ha jól sikerül a hangszín.A DSS-1 es figura pedig zseni.Gondolkozom rajta hogy a sajátomat feltuningolom. Bár most szereztem egy Casio FZ1-et és azon ámulok hogy anno mit bele tuszkoltak egy szint/szempler cuccba. Ja Tamás van nálam egy PolyMoog aminaek véres a torka lehetséges hogy egyszer belenézzetek? Üdv

djuice 2011.06.17. 15:52:48

@hansan:
A Lamantin Jazz tábor nem most megy? Lehetne akár egy ilyenhez is csatlakozni ha Márkus Tiborék belemennének (meg a többiek...)

FZ1 - nos, igen, akkoriban még konkrétabban gondolták a funkcionalitást mint manapság, bár az sem kizárt, az akkor annyit tudó PCM és a kezdetleges memória gyártás mellett ki kellett tölteni valamivel a dobozokat. :)
Emlékszem egy régi Casio cuccra, amibe hátulról egy magnó compact kazettát kellett betolni, az volt a "vinnnnyeszter"! :)))) Tiszta C64! :)

hansan 2011.06.27. 13:39:58

Sziasztok!
Nos amiért írok az az hogy ma reggel végre bejelenthtővé váltak a KRONOS árai.Nos: KRONOS 61 899000Ft bruttó
Kronos 73 999000Ft bruttó
KRONOS 88 1090000Ft bruttó
Vége a titkolózásnak.
ÜDV Jó nyarat!

djuice 2011.06.27. 21:58:23

@hansan:
Nos ez a kánikullának megfelelően hidegzuhannyal is felér a 61-es verzió külföldi 3000$-os áraihoz képest! Nem nyomtátok el kicsit a számológépet? :)

www.sweetwater.com/store/detail/Kronos61/

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.27. 22:53:17

@djuice:
Nem akarok hansan nevében nyilatkozni, nekünk baromira nincs beleszólásunk a KORG árképzésébe, mint tudod, mi egy kis falusi hangszerbolt vagyunk, nem mi osztjuk le a lapokat.
Ugyanakkor eléggé távol vagyunk Los Angelestől, ezt a kontinenst itt már Európának hívják. Azt is biztosan tudod, hogy Európában nagyjából minden hangszer ugyanannyi Euroba kerül, mint ahány USD Amerikában. A Sweetwater ár (meg minden hirdetett USA ár) nettó. Ha megnézed a Thomann árat, mi azzal nagyjából pariban vagyunk, pláne ha figyelembe veszed MWST és az ÁFA közti különbséget.
Mindenestre ha komolyan KRONOS-ra fáj a fogad, akkor szólj, aztán meglátjuk, mit lehet tenni :)

djuice 2011.06.27. 23:37:30

@MidiTom:
Aranyos vagy Tamás hogy segíteni próbálsz, de sajnos engem ez a következő 10 évben nemigen fenyeget majd! :)

Addig is lehet nézegetni ezt a csatornát, tucat Kronos demóval kedveskedik nekünk ez a japán bácsi, aki mellesleg fejleszti is ezeket a szintiket többek közt.

www.youtube.com/watch?v=krjUzLI4a_8

Másik érdekesség, amit mellékelt tablet is sejtetni enged a háttérben, hogy például mikor jut eszükbe a gyártóknak elhagyni a cuccokból a buta LCD csík kijelzőket (itt nem a Kronosra - Korgra, inkább a Yamahákra gondolok) és helyette áttenni csatlakoztatható, ne adj Bluetooth adatátvitelű tabletekre a teljes GUI-t és a kezelés egy részét???

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.06.28. 00:05:23

@djuice:
Nos, nem tudom, ez a tabletes felvetés mennyire lenne praktikus. Oké, hogy jó nagyra ki lehet rakni a kezelőfelületet és lehet csinálni rendes GUI-t, de én mondjuk azonnal frászt kapnék, ha nekem akár BT-on, akár wifin csatlakoznom kéne a hangszeremhez, ha valamit csinálni akarok rajta. Akkor ott egy mezei PC vagy laptop, oszt csók. Semmivel nem vagyok előbbre egy tablettel ezekhez képest, legfeljebb annyival, hogy trendibb, azt meg ki nem *arja le :)
Apropó, tablet. Ez egy érdekes kezdeményezés, nem tudom, mennyire lesz életképes:
4szoba.hu/cikk/elvitel/2690-asztalon-es-kezben-is-eros-a-transformer

djuice 2011.06.28. 01:03:38

@MidiTom:
Igaz! Egy BT összeköttetés elég meredek lenne pl. egy éles koncerten, de láthattunk már videókat iPad-et kottáskönyvnek használni pölö, nekem innen jött az ötlet. De mindegy is, azonban számtalan cuccra jelennek meg sorban az iPad-es kontroll felületek! Nem adok 4-5 évet és látni fogunk ilyen Korgot, Yamahát stb szerintem. (pláne ha innen terjed majd el az én eszement ötletemként...) :DDD
De akkor már ide írom a cserélhető klaviatúra ötletét is! :DDDDDDD
Viccet félre: azért amit ezeken a touch felületeken megvalósítottak érzékelés/pontosság vs. sebesség terén akár csak a mobil ipart nézzük, mindenképp létjogosultságot látok a dologban a korábbi menüzgetés és kurzorozás helyett. De mondjuk a Korg a Trinity óta elég jó úton halad az ügyben azt hiszem, úgyhogy náluk a labda.

Ez meg egy kis Motif XF - Kronos meccs zongora téren: www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=p59GmHrihQ8#t=331s

djuice 2011.06.28. 01:06:10

Ja, és mg annyi, hogy jól írod a laptop lehetőségét is, de oda is csak editor szoftvereket írtak még, közvetlen GUI megvalósítást nem. Viszont a laptop hátránya hogy még nem nagyon touch felületű, mint egy tablet.

djuice 2011.06.28. 01:17:45

Bocsánat! Hansantól kérdezném amit most vetett föl egy zongoratanár ismerősöm a fenti linkelt videót nézve, hogy az SV1 stage pianoba esetleg nem elképzelhető egy ilyen German Grand zongora implementálása, akár butítottabb méretben is? (ha jól tudom az a hangszer is bővíthető saját mintákkal, vagy csak gyáriakkal?)

hansan 2011.06.28. 10:34:06

Üdv!
Örömmel látom hogy kicsit megzavartam a nyári állóvizet. Az árképzés kifejtésében Tomnál a pont. Amerika mindig prioritást élvezett a piacon.A nettó árképzés is igaz,valamint a szállítási költség is sokkal magasabb europába.Szerény számításaim szerint ha amerikából rendelnénk KB.930 000 Ft.ra jönne ki legális úton.És akkor nincsen support,nincsen gépkönyv és nincsen garancia.(illetve az amerikai nagybácsi elintézi losziból). Az SV1 mintatárát kizárólag a KORG intézi és sajna nem tölthető rá saját minta.(az a NORD WAVE vagy electro)Így várnunk kell amig lesz egy olyan zongi ami erre képes.(vagy marad a KRONOS).Ami a vezérlő felületet illeti az "almásdeszka" is egy megoldás.De a KORGnál szinte az összes szinti kezelőfelülete fut VST,RTAS, plugin ként. És az utolsó pont amit elfelejtünk az a tervezési kivitelezési idő.(manapság kb 3év)tehát halvány fogalmunk sincsen arról hogy a mai napon hol is tartanak a cégek.
Sziasztok

djuice 2011.06.28. 13:31:23

@hansan:
"halvány fogalmunk sincsen arról hogy a mai napon hol is tartanak a cégek."

Akkor joggal előlegeztem meg hogy 4-5 éven belül akár még bármi is megtörténhet! :D
Vannak előjelek, pl ahogy az új Yamaha MOX is ugyanígy pluginként fut már GUI formában. Mi tagadás, a laptopok (vagy később tabletek) kétségtelenül egyre közelebb helyezkednek a hangszerek körül, s szerintem 10 éven belül már legalább annyira tartozékként kell rájuk tekinteni, akár ma egy sustain pedálra.

(Azért a Korgnál rákérdezhetnétek erre, mivel ha user szinten nem is, de OS frissítéssel asszem elképzelhető vadonatúj minták SV1-be telepítése a cég által - aranyos hogy így őrzitek a céges titkokat, de 200% hogy a 3 éves fejlesztések előzöngéiről előbb értesültök mint a felhasználók, gondolom ezt abból is, hogy volt már rá példa, mikoris userek ötleteit gyűjtötték a kereskedők, mit is szeretnének egy új cuccban. Azt meg nem akkor szokták kérdezgetni, mikor már a kapuban csenget a postás a hangszer dobozával...) :)

hansan 2011.06.28. 15:19:00

Való igaz hogy bizonyos dolgokról előbb értesülök de a fejlesztéshez soha ismétlem soha nem kértek tőlünk tanácsokat. Szeretném ha egyszer(vagy többször) megkérdeznének mert lenne ötletem.Ha bármilyen infó az SV-1ről felbukkan akkor jelzek.
Üdv

Audity 2011.06.28. 18:19:26

@hansan:
Köszönjük szépen!

valerio 2011.07.05. 08:43:46

www.youtube.com/watch?v=TrJKWu9uotU

Szasztok! Kávé mellé egy kis finom Kronos demó!

valerio 2011.07.05. 09:00:40

Megcsavarodik a szívem, mert sajnos a magyar rögvalósághoz nem kompatibilis ez a hangszer. Örülök, ha van, aki megveszi, főleg, ha nem frankhitelből;) De ahhoz, hogy a hangszerpiac virágzásnak induljon, virágzó zenei életre lesz szükség. A virágzó zenei élethez pedig fizetőképes, igényes közönségre. És az egészhez pedig egy normálisan működő gazdaságra. Szerintem ma egy hangszerkereskedő az ujjába harap, ha látja, hogy például egy Roland XP-80 ma még mindig űber kategória sok kollégánál... Nincs pénz, Uraim!

hansan 2011.07.05. 12:52:04

Sziasztok!
Hát egy kicsit pesszimista az előttem felszólaló. Az biztos hogy nem mostanság vagyunk a toppon. Ámde a zenész neveli a közönséget illetve az ő dolga az önkifejezés. Hogy ezt milyen eszközzel teszi az részletkérdés. A KRONOS még csak most indul útjára és aminek örülni kell az maga a technológia.Annak idején hányan mondták hogy soha sem lesz Trinity-m,Tritonom stb.azt még is lett.Ha nem is azonnal de szép lassan ezek az eszközök sok tulajdonosra leltek. Nem a legújabb hangszerektől lesz jó egy zene, hanem a használójától. A közönség pedig mindig olyan volt amilyen az adott kor. Szerintem fel a fejjel és zenéljünk sokat.üdv

valerio 2011.07.05. 23:19:52

Volt régen "Nyugaton" egy mondás: ha a könnyűzene náthát kap, a komolyzene tüdőgyulladást.
Most az itthoni állapotokat nézve (Zeneakadémia, az Operaház a bezárt Erkel Színházzal, több szimfonikus zenekarunk, és művészegyüttesünk) már a dicstelen, megalázkodóan csendes exitus állapotában van.
Zenei szempontból a médiapiac már elfér egy zsúfolt mentőcsónakban, a kultúrházak.... tessék megnézni az éves műsorokat. Könnyűzene? Na ott aztán felsőfokú művészet megélni!

Komolyan mondom, hogy parádés kitüntetést érdemel az, aki zenészként jól megél ma Magyarországon!

djuice 2011.07.05. 23:50:12

@hansan:
Sajnos bármennyire is, már évek óta vannak jó hangszereink a némely közönség (nem a lakodalmas muskétásokról beszélek!) nem veszi észre ha valaki egy Kronossal, vagy egy Roland E15-el áll ki! Sőtt, nekik az sem tűnik fel hogy szól valahonnan valami ütem, csak dobos nincs a színpadon. Marha olcsó lett cdről működtetni a szórakoztatózenei ipart is, akkor minek fizessék meg az élő zenészt? Elég egy megasztár a cdjével, a siker úgy is garantált. Ennek ellenére komoly elismerés aki ilyen szembeszéllel mer még pisálni, netán hangszerbe fektetni és álmodozni jobb időkről és fellépésekről. Lassan ez a szakma a népi uszoda szintjéről le fog csúszni a hazai kisfüves pályán felállított tescos medencés szintre, ott legalább a rokonok örömére újra tábortűzi hangulatban fog a zenei művészet felértékelődni...

"Komolyan mondom, hogy parádés kitüntetést érdemel az, aki zenészként jól megél ma Magyarországon!"
S lám, a győzike is zárt osztályra került... :)

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.07.06. 10:34:12

@djuice:
Tudod, mi az érdekes? Pár bejegyzésben már megemlékeztem arról a korszakról, mikor itt a környékünkön még vagy 28-30 báli zenekar volt, és mind élőben nyomták. Akkoriban a hétvégi bulikba járó közönség nagyon erős kritikát gyakorolt. Azokban a bulikban volt nagy tömeg, és persze jó hangulat, ahol jó muzsikusok és legalább elfogadható szintű hangszerpark és hangrendszer volt. Csak azok voltak sikeresek, akik nagy repertoárral tudtak kiállni. Ez a versengés a nagyérdemű közönség kegyeiért kitermelt egy csomó igen jó zenészt, akik aztán országos, vagy nemzetközi szinten is bizonyítottak, és a fiatalok előtt példaképpé váltak. Ez a fajta báli zenélés teljesen átalakult, de a Bitzenedében régóta tervezek pár beszélgetést a ma topon levő zenekarok képviselőivel is arról, hogy ők miként látják ezt az egészet.

hansan 2011.07.06. 12:01:15

Sziasztok!
Hát beletévedtünk ebbe a témakörbe is.
Szerintem a zenével foglalkozó emberek(többekközött én is)néha túl komolyan vesszük a a közönség igényeit. Lássuk be hogy az emberek nagytöbbségének az aktív zeneélvezet max 10-15 évig tar.(föleg a kamaszkori lázadás,önkifejezés vágya,vagy csak egyszerűen a partizás). Később háttér dologgá válik.Szól a kocsiban a konyhában és néha házibulikon.Ráadásul soha nem volt még ennyi generáció egymáson akik teljesen eltérő zenéken nőttek fel.PL nagymamám Sárdi-ra,Karádira mulatott, édesanyám Metró Illés stb.én szintipop,később techno közegben voltam,(40 éves vagyok) a virtuális 20 éves gyerekem Drum&Base-re vagy valami emo-electro-rockdiszkót hallgatna.Nehéz ebben a közegben maradandót írni. Igy marad a Ripityom mert magyarországon ez már bevált. A zenészek körül mozgolódó pénzemberek is hibásak hiszen minden arról szól. Ezért ebben a káoszban kell igazságosnak lennünk a zenészekhez és a közönséghez is.Szerintem ha a tölünk telhető legtöbbet megtesszük akkor akkor legalább nyugottan háradőlhetünk és elmondhatjuk hogy nem rajtunk múlt.
Bocsi a filozófálásért legközelebb már Korg ügyben írogatok

MidiTom · http://bitzenede.blog.hu 2011.07.06. 13:18:31

@hansan:
"Szerintem ha a tölünk telhető legtöbbet megtesszük akkor akkor legalább nyugottan háradőlhetünk és elmondhatjuk hogy nem rajtunk múlt."

Így van.

hansan, nyugodtan filozófálj, ez ugyanis egy filozófálást megengedő zenei elektronikai blog :) Mindenki véleménye fontos!

djuice 2011.07.08. 14:28:10

@hansan:
Nagy igazság amit írsz a generációkról, gyakorlatilag látszik benne az elektronikai ipar ujjlenyomata is mint a fejlődési húzóágazat! :)
A háttérzenévé senyvedés is igaz, bár a 40-50 éves modernebb felfogású (jellemzően városi) népek azért főleg szerintem hiúságból is, nem restelik a tizenévesektől ellesni mi is az az "empéhárom", és legalább maguk kedvére zenét tudnak hallgatni (telefon, music player stb jó példa rá a nyakba akasztott buszmegállós anyukák esetében pölö...)
Vannak persze igényes hallgatóközönségek ahogy Tom írja, de egy ismerősöm szerint többségben van az edda és lajcsi-diridári által tönkrevágott zenei közízlés de!!! mindennek a legnagyobb pofont mégis a büszkén emlegetett Kodály-módszer emitt látható zsákútcája adja. :)

(ps. bakker Gabi, neked hogyhogy van egy 20 éves fiad??? Te sem vagy több 35-nél ahogy ismerlek!) :)

djuice 2011.08.15. 12:11:25

Tom "odahaza" bejelentette, megjött a first Kronos hozzájuk. Kíváncsian várjuk mi nyeri meg legjobban a tetszésüket!
süti beállítások módosítása